Vergadering Provinciale Staten op 14 november 2018

Provinciale Staten van Gelderland, in vergadering bijeen op 14 november 2018

gehoord de beraadslagingen,

constaterende,

dat gedeputeerde Bieze in het debat van 26 september Provinciale Staten onjuist heeft voorgelicht over misstanden bij Vink waar zij op 24 september telefonisch over is geïnformeerd door de omgevingsdienst;

Voorzitter, het is krap een maand later sinds het laatste spoeddebat over Vink en inmiddels zijn we al een technische briefing en een commissievergadering verder en de puinhoop wordt alleen maar groter.
Het falen van deze VVD-gedeputeerde Bieze wordt steeds gênanter.

donderdag, 15 november 2018 12:26

Begroting 2019

Vrz,
het woord klimaat wordt zo vaak gebruikt in de begroting dat het pak papier het bijna uit zweet.
Vandaar vrz, dat de PVV fractie, constructief als zij is, de inbreng op de begroting 2019 hoofdzakelijk zal richten op het klimaat.
Daar gaat ie!

vrijdag, 28 september 2018 16:44

Spreektekst Vink Afvalverwerker

Voorzitter, wat moet gedeputeerde Bieze gebaald hebben na de uitzending van Zembla.
Jaar na jaar vliegt voorbij, en zowaar, even leek het goed te gaan.
Allereerst een vergunningsaanvraag járen laten liggen, daarna - als een malle – controle op controle stapelen en dwangsommen opleggen om vervolgens de dwangsommen in te trekken en te gaan gedogen.
Genoeg reden voor een spoeddebat.

Voorzitter, wij bespreken het PVV-voorstel “zo gaan wij om met zetelhoppen”. Het is hoog tijd dat er gekeken wordt naar volksvertegenwoordigers die - nadat ze gekozen zijn - besluiten de fractie te verlaten en voor zichzelf verder te gaan onder de naam “groep” en alle gevolgen die dit met zich meebrengt.

3 september 2018
Bijdrage Marjolein Faber

Vrz,

eerder dan voorzien moet er een nieuwe commissaris van de Koning benoemd worden in Gelderland.
Kosten nog moeite worden er bespaard, om het beeld op te werpen, dat de burgers van Gelderland en de Provinciale Staten van Gelderland enige invloed hebben op wie er uiteindelijk de Gelderse Rijksheer wordt. Zo is er al veel tijd gestoken in het opstellen van o.a. de profielschets en de bijbehorende besluiten. En er zal nog veel meer tijd worden gestoken bij het selecteren van de kandidaten.

Pagina 1 van 22