vrijdag, 10 juni 2022 16:10

Jaarstukken 2021

Vrz,

ondanks de enorme bestedingsdrift van de diverse College's blijft de hoogte van de reserves al jarenlang hangen op ruim €4 miljard. Het stamkapitaal aangevuld met diverse opbrengsten uit bijvoorbeeld de beleggingen, de opcenten en het provinciefonds hielden de Gelderse schatkist rijkelijk gevuld.

woensdag, 06 april 2022 20:58

Grondbank anticiperende aankopen

Vrz,

resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Je hebt positieve en negatieve resultaten. Het verleden laat zien dat gemeenten forse financiële verliezen hebben geleden door actief grondbeleid, dat zich heeft laten vertalen in hoge schulden dat weer tot uiting komt in hoge lokale lasten. Tot op de dag van vandaag betalen de burgers een hoge prijs voor dit avontuur.

woensdag, 06 april 2022 20:56

Tussendocument 2022

Vrz,

terwijl het bekend is dat de provincie haar uitgaven moet beteugelen, ligt er nu weer een extra rekening van enige miljoenen. Ik moet eerlijk toegeven dat er ook wat zinnige zaken instaan zoals mobiliteit en onderhoud van recreatiepaden waar zowel toeristen als Gelderse inwoners van profiteren. Tijdens Corona tijd hadden wij ongelofelijk veel geluk dat wij in een prachtige omgeving wonen en veel naar buiten konden.
Maar als je dan lekker moe bent gewandeld of gefietst, willen ze je liever aan een vegaburger hebben dan aan zo'n sappige angusburger. Dat drammen over die eiwittransitie word je toch wel flauw van. Laat toch die koeien met hun plooikiezen en vier magen het voor ons onverteerbare gras omzetten in voor ons te verteren voedsel, rijk aan eiwitten, vetten, vitamines en mineralen.

15-12-2021
Bijdrage Marjolein Faber

Vrz,
sinds de verkoop van de Nuon is het "kan niet op" naar het hoofd gestegen. Tientallen miljoenen incidenteel geld uit renteopbrengsten en dividend werden uitgegeven aan linkse hobby's.
Het linkse netwerk wentelde zich comfortabel als een Dagobert Duck in de Gelderse euro's en werd lui en fatsig.
Maar nu dreigt de politieke elite in het eigen zwaard te vallen.

maandag, 15 november 2021 12:38

Begroting 2022

Bijdrage Marjolein Faber (10-11-2021)

Vrz,

"In hoeverre moet en mag de overheid een bepaalde levenswijze opdringen?" vroeg de Brits Russische filosoof Isaiah Berlin zich af. Hij waarschuwde voor paternalistische ideologen die, al dan niet met goede bedoelingen, de burger willen vormen naar hun ideaal beeld.
De voorliggende begroting is doorspekt met paternalisme en we moeten allemaal in transitie. De eiwittransitie, energietransitie en je moet vooral niet schromen voor een gendertransitie.

Pagina 1 van 26