maandag, 16 april 2012 00:00

Beplanting geluidswal

Schriftelijke vragen (art. 42 RvO)

Aan de voorzitter van Provinciale Staten van Gelderland

Inleiding

De PVV fractie is geschrokken van berichten die tot ons zijn gekomen over het beplanten van geluidswallen in Gelderland. De PVV is zich er uitermate van bewust dat Nederland, en dus ook Gelderland, de komende jaren iedere euro die wordt uitgegeven kritisch moet bekijken en afvragen of die uitgave echt nodig is. Wij zijn daarom ook zeer teleurgesteld over het feit dat de provincie Gelderland hier klaarblijkelijk anders over denkt. Het beplanten van een geluidswal behoort wat ons betreft dan ook niet tot de taken waar de provincie zich de komende tijd op zal moeten richten.

1. Is Gedeputeerde Staten op de hoogte van het bovengenoemde 'project'?
  2. Is Gedeputeerde Staten, net als de PVV, van mening dat dergelijke projecten in tijden van crisis waarbij de burgers hard worden getroffen niet gefinancierd en ontwikkeld dienen te worden? Zo nee, waarom niet?
  3. Kan Gedeputeerde Staten aangeven wat het project dusdanig bijzonder en dringend maakt dat er in tijden van bezuinigingen geld voor uitgetrokken dient te worden? Zo nee, welke stappen gaat u ondernemen?
  4. Wat zijn de precieze kosten die met dit, en soortgelijke, project(en) gemoeid zijn? Vindt u dit gerechtvaardigd? Zo ja, waarom?
  5. Is Gedeputeerde Staten bereid om het project direct te beëindigen en over te gaan tot de belangrijke taken? Zo nee, waarom niet?