maandag, 24 maart 2014 16:39

Verklaring PVV Gelderland

De Gelderse PVV onderschrijft nog steeds het partijprogramma, waar niets aan veranderd is. De kale uitspraak "minder Marokkanen" dient geplaatst te worden in een bepaalde context. Deze context heeft de volgende uitgangspunten: minder immigratie, meer vrijwillige remigratie, het afnemen van de Nederlandse nationaliteit bij criminelen die de dubbele nationaliteit bezitten. Deze uitgangspunten onderstreept de Gelderse PVV. De kale uitspraak "minder Marokkanen" is niet door iedereen in deze context geplaatst.

Daar hebben de leden Eric Venema en Petra Kouwenberg, moeite mee. Zij geven aan dat het niet de bedoeling is geweest om alle Marokkanen over één kam te scheren. Fractievoorzitter Marjolein Faber begrijpt dat deze leden daar moeite mee hebben. Zij zelf begrijpt de hele ophef niet en zegt dan ook. "Iedereen kent sinds de oprichting van de PVV onze standpunten en de bijbehorende context. Er zijn mensen die deze koppeling gewoon niet willen zien en hun kans grijpen om een hetze tegen de PVV te voeren."

Verder betreurt de Gelderse PVV het vertrek van Daniel ter Haar.