Waarschuwing

JUser: :_load: Kan gebruiker met ID: 75 niet laden

maandag, 16 april 2012 00:00

PVV zeer ontsteld over beplanten geluidswal

De Partij voor de Vrijheid in Gelderland is zeer ontsteld over het bericht dat de provincie geluidswallen in Gelderland beplant. De partij is van mening dat de provincie, zeker in tijden van crisis, zich dient te houden aan haar kerntaken. Zeker in tijden dat iedere burger het financieel moeilijker krijgt en de provincie sociale voorzieningen wegbezuinigd dient iedere euro twee keer omgedraaid te worden.

Vicefractievoorzitter Daniël ter Haar: “Ik ben me rot geschrokken toen ik het bericht hoorde. De provincie weet klaarblijkelijk echt niet meer wat haar belangrijke taken zijn. Voor zo’n twee ton wordt er vrolijk getuinierd langs de snelweg, terwijl er keihard bezuinigd moet worden. De bibliobus werd bijvoorbeeld wegbezuinigd, maar niet vanwege de kosten zoals nu blijkt. De coalitie van VVD/CDA/PVDA/D66 kiest er blijkbaar voor om te tuinieren van het Gelderse belastinggeld’.

De PVV heeft vragen gesteld aan het college van Gedeputeerde Staten en wil weten hoe GS deze uitgaven kan verantwoorden. Ook wil de partij dat dit, en soortelijke, project(en) per direct worden beëindigd. Ter Haar: “Het moet nu eens klaar zijn met het geld smijten”.