woensdag, 27 februari 2019 15:56

World Food Center Experience

Vrz, Een jong volwassenen, die het ouderlijk huis verlaat, maakt zich los van het ouderlijk gezag om vervolgens zijn/haar eigen weg te vinden.
In je nieuw verworven vrijheid ga je van alles doen wat je thuis niet mocht; roken in je slaapkamer, bier drinken tot in de kleine uurtjes met je vrienden om vervolgens nog een vette hap naar binnen te werken ergens in de binnenstad.

Na enige tijd kom je er dan achter dat je er niet echt lekkerder van wordt en stap je vanzelf over op een gezondere levensstijl.
Vrz, dergelijke ervaringen horen bij het volwassen worden. En één ervaring heeft meer invloed dan honderd keer horen.
En dat kan allemaal zonder overheids bemoeienis.

Vrz, het lijkt wel of bij gebrek aan vaderlijk gezag de overheid steeds meer gaat moederen over haar burgers.
I.p.v. zich bezig te houden met échte overheidstaken probeert zij via slinkse indoctrinatie de burgers zo te programmeren dat zij het door de overheid gewenste gedrag gaan vertonen.
En dat is de omgekeerde wereld. Zoals Ronald Reagan eens uitlegde in zijn toespraak "We the people" is het niet aan de regering om te zeggen tegen de mensen wat ze moeten doen, maar het is het aan de mensen om te zeggen wat de regering moet doen. Want wij zijn de bestuurder en de regering de auto en wij bepalen de route en hoe hard we gaan.

Maar onze gedeputeerde is geen Ronald, maar is Jan. En hoewel Jan een liberaal zou moeten zijn, heeft hij er geen moeite mee om via de kinderen het gedrag van ouders en grootouders te beïnvloeden.
Terwijl de Nederlanders steeds ouder worden moeten ze gezonder gaan leven. Maar waar voor?
Om vervolgens vanaf hun 70ste, als het aan Groen Links ligt niet vanzelfsprekend meer welkom te zijn in het ziekenhuis en volgens D66 hun leven dan voltooid is. Het is niet voor niets dat deze partijen in het verleden wilden fuseren. Wellicht onder de naam Groen tot je 70ste!

Vrz, de nieuwe Voedselbeleving, in de vorm van het World Food Center Experience, zou een hotspot gaan worden in de regio. Met je eigen geld kan je je laten indoctrineren en onderwerpen aan marktonderzoek van de multinationals. En op multinationals is de overheid dol. Natuurlijk zijn de grote bedrijven van belang, maar net als met kinderen, als je ze te veel verwend worden ze onhandelbaar. Zo zette Unilever de Minister President te kakken toen hij de dividend belasting voor hen wilde afschaffen.
En nu wordt er aan de grote jongens weer een ander cadeautje voorgesteld: een goedkoop podium voor marktonderzoek en een podium om hun producten te pluggen. En dat hoofdzakelijk betaalt door de belastingbetaler.
Het college staat te trappelen om haar steentje bij te dragen aan de mondiale problemen. Maar hun taak is gewoon het besturen van de provincie Gelderland en dan doel ik op de kerntaken.

Vrz, Nederland geniet internationaal van groot aanzien betreffende de voedsel veiligheid. Daar hoeven wij amper reclame voor te maken.
Onze boeren en tuinders spelen daar een grote rol in. Het is dan ook een schande dat zij hier niet de lof voor krijgen die ze verdienen. Veel te vaak worden zij weggezet als milieu criminelen en worden zij afgerekend a.h.v. hun ecologische voetafdruk. Maar hun ecologische voetafdruk is ook onze ecologische voetafdruk, want zij houden immers onze provisiekast gevuld.
En zo gaat men voorbij aan het werkelijke probleem: wij zitten met veel te veel mensen op een te klein oppervlak. En er komen er nog veel meer bij.

De verwachting is dat er, met dank aan het open grenzen beleid, er nog miljoenen bij komen. De verwachting is dat de Afrikaanse bevolking toeneemt van 1 miljard naar 4 miljard. Onderzoek wijst uit dat daarvan één derde de sprong naar Europa zal nemen. En al die monden moeten gevoed worden.
Vrz, ik kan u op een briefje geven dat de Voedselbeleving het echte probleem écht niet gaat oplossen.
Maar de multinationals vinden het allemaal wel prachtig. Nu wonen er 17 miljoen mensen in Nederland. Dit kan zo maar oplopen tot 20 miljoen mensen. En al die mensen hebben een stukje zeep nodig. Kassa!
En Unilever verkoopt liever 20 miljoen stukjes zeep dan 17 miljoen!

Vrz, zonder overheidsbijdrage is de Voedselbeleving niet haalbaar. Hieruit kan je concluderen dat de markt echt niet staat te popelen. Hiermee wordt duidelijk dat dit een opzetje is van de overheid, die enthousiast de agenda uitrolt van de EU en de VN.
Daarbij rammelt de businesscase aan alle kanten. Het is niet voor niets dat er nog geen exploitant gevonden is. Een beetje ondernemer stinkt er niet in.

Het is waanzin om €17 miljoen belastinggeld uit te geven en garant te staan voor een €3,6 miljoen om de burgers te indoctrineren en de bedrijfswinsten nog verder op te pompen. Burgers hebben de afgelopen jaren al nauwelijks geprofiteerd van de economische groei.
Zij moeten steeds meer inleveren. Nadat de overheid steeds meer hun geld afpakt, begint zij nu steeds meer hun vrijheid te beknotten.
En vrz, de explosieve groei van de wereldbevolking los je niet op met wormen koekjes en linzensoep.

2053 keer gelezen